پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230368
فعاليت جدي حدود ۷ مجموعه در توليد واکسن کرونا در کشور/ برنامه‌اي براي حضور در انتخابات رياست جمهوري ندارم
تاریخ انتشار : 1399/07/09 11:01:16
نمایش : 1344
ستاري معاون علمي و فناوري رئيس جمهور در خصوص گمانه‌زني مطرح شده مبني بر حضور در انتخابات رياست جمهوري سال ۱۴۰۰ گفت: نيتي براي حضور در انتخابات رياست جمهوري ندارم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از  موج رسا; سورنا ستاري امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به اينکه در سطح کشور در حوزه توليد واکسن اتفاقات بسيار خوبي افتاده است اظهار کرد: با حضور رئيس جمهور شاهد افتتاح توليد چند واکسن‌ها بوديم.
 
وي تصريح کرد: در حوزه توليد واکسن‌هاي انساني شرکت‌هاي خوبي را داريم که در اين حوزه فعاليت دارند.

ستاري با تاکيد براينکه تمام تلاش ما اين است که رقم قابل توجهي از واکسن‌هاي آنفولانزا را توسط يکي از شرکت‌ها توليد کرده و وارد بازار کنيم بيان کرد: در مورد واکسن کرونا نيز ۶ تا ۷ مجموعه به صورت جدي فعال هستند که نتايج فعاليت آنها قاعدتا بايد از طرف وزارت بهداشت اعلام شود.

وي در مورد بازگشت نخبگان عنوان کرد: در دو سال گذشته بيش از يک هزار و ۸۰۰ نفر از نخبگان به کشور بازگشتند و روند برگشت نخبگان بعد از بيماري کرونا افزايش داشته که در مرداد ماه امسال تعداد بازگشت نخبگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است.
معاون علمي و فناوري رئيس جمهور بيشتر اين نخبگان در شرکت‌هاي دانش بنيان مشغول بکار مي‌شوند ابراز کرد: بيش از يک سوم اين افراد نخبه علاوه بر اينکه عضو هئيت علمي دانشگاه‌ها مي‌شوند در حوزه شرکت‌هاي دانش بنيان نيز فعاليت مي‌کنند.
وي در خصوص توليد داروي کرونا خاطر نشان کرد: دارويي که درمان قطعي کرونا باشد را هنوز نتوانستيم توليد کنيم اما بسياري از داروهايي که در درمان اين بيماري موثر هستند در داخل کشور توليد مي‌شود.

ستاري در ادامه با تاکيد براينکه براي شرکت‌هاي دانش بنياني که در اثر بيماري کرونا آسيب ديدند تسهيلاتي از صندوق توسعه ملي در نظر گرفته شده است افزود: در شرايط کرونا خيلي از شرکت‌هاي دانش بنياني که در حوزه‌هاي اينترنتي فعاليت داشتند رشد چندين برابري داشته اما در برابر آن شرکت‌هايي هم که در حوزه گردشگري و حمل و نقل فعاليت مي‌کردند اتفاق خوبي براي آنها نيفتاد به همين دليل براي اين شرکت‌ها تسهيلاتي در نظر گرفته شده است.

وي با اشاره به اينکه حل مشکلات زير ساختي پارک علمي و فناوري استان از وظيفه دولت است ابراز کرد: در سطح کشور ۵ هزارو ۳۰۰ شرکت دانش بنيان داريم که ميزان فروش اين شرکت‌ها امسال ۱۲۰ هزار ميليارد تومان بود و در حال حاصر نيز ۴۱ شرکت دانش بنيان در تابلو بورس فعال هستند که ارزش گذاري آنها حدود بالاي ۲۵۰ ميليارد تومان است.
معاون علمي و فناوري رئيس جمهور در مورد تامين مکان مورد نياز براي استقرار شرکت‌هاي پارک علم و فناوري استان زنجان بيان کرد: حل اين مشکل به همت مسئولان استاني برميگردد و ما مي‌توانيم کمک‌هاي مالي مورد نياز را تامين کنيم.

وي با اشاره به اينکه امروز تصميمات مهمي براي استان گرفته شد افزود: حل مشکلات شرکت‌هاي دانش بنيان نيازمند اين است که همه مديران عزيز استاني کمک کنند.

ستاري با تاکيد براينکه خوشبختانه در چند سال گذشته ما با کاهش مهاجرت نخبگان را از کشور داشتيم عنوان کرد: کسي فرار مغزها را نفي نمي‌کند اين موضوع وجود دارد اما آمار و ارقامي که در اين خصوص ارائه مي‌شود آمارهاي بزرگ نمايي شده است.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار موج رسا در خصوص حضورشان در انتخابات رياست جمهوري سال ۱۴۰۰ افزود: ما اهل اين سياسي کاريها نيستيم و چنين نيتي نداريم.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html